არქივი

ლეონარდო და ვინჩი, როგორც პიონერი ნანოტექნოლოგიებში

mpmgs
ქვემოთ ნახსენები გამოკვლევის პროცესი, რომლის დროსაც ნახატის შრეები ჩანს.გამოკვლევა პირდაპირ ლუვრში ჩატარდა.

მკვლევართა ჯგუფმა საფრანგეთის მუზეუმების კვლევით სარესტავრაციო ცენტრიდან ფილიპ ვალტერის მეთაურობით, ლუვრში ჩაატარეს ლეონარდო და ვინჩის ნამუშევრების ანალიზი X-ray Flourescence-ის მეშვეობით. პორტატული რენდგენის აპარატის სხივებს ქვეშ და ვინჩის შვიდი პორტრეტი მოხვდა მათ შორის “მონა ლიზა“.

ანალიზმა საშუალება მისცა მკვლევარებს საღებავის სხვადასხვა ფენების სისქის დადგენის და მათ ასევე აღმოაჩინეს ფერწერის, სფუმატოს ტექნიკის რამდენიმე თავისებურება. ამ ტექნიკის გამოყენებით იქმნება რეალურთან მიახლოებული ჩრდილები. სფუმატო — ეს არის და ვინჩის გამოგონება და სწორედ მან მიაღწია ამ ტექნიკაში ყველაზე “მაღალ მწვერვალებს”.

როგორც გაირკვა, ლეონარდო ლაკს და საღებავს რომელთაც უნიკალური დანამატები ქონდათ. მაგრამ, რაც მთავარია და ვინჩის შეეძლო გლიზალის ქაღალდზე დატანა 1-2 მიკრონი სიზუსტით დატანა. და ვინჩის ნახატებში შუქის არეკვლა სხვადასხვა გამჭირვალე თუ ნახევრადგამჭირვალე ზონებში ხდება ისე რომ სურათი სიღრმის და სივრცულობის შთაბეჭდილებას ტოვებს. რაც არ უნდა გასაკვირი იყოს თანამედროვე ეკრანების გარსიც,რომლებიც სტერეოსკოპულ გამოსახულებას გვაძლევს, შექმნილია იგივე პრინციპით.

კითხვა იმაში მდგომარეობს თუ როგორ ახერხებდა ლეონარდო ასეთი თხელი ფენის დატანას სურათზე?! ( 1/1000 მილიმეტრამდე !), ეს კითხვა გამოკვლევამ პასუხგაუცემელი დატოვა. დამატებითი ინტრიგის საგანი გახდა ის, რომ თითის ანაბეჭდები საღებავის ვერცერთ გარსში ვერ აღმოაჩინეს.
35sln

წყარო: Hi-tech.ge

მსგავსი ამბები

Back to top button