გასართობისაკითხავისასარგებლო

1950-იანი წლები და მოდა

50იანი წლები:ქალურობის ეპოქა,სწორედ ამ პერიოდში მიხვდნენ ქალები, რომ თავიანთი ულამაზესი ფიგურის გამოხატვა აუცილებელი იყო და ამაში სამოსი დაეხმარებოდათ.ამიტომაც დიზაინერებმა გამოცხადეს ერთგვარი კონკურსი სამოსზე: მამაკაცურ ელეგანტურობას+ ქალური მგრძნობელობა.

50იანი წლები:ქალურობის ეპოქა
სწორედ ამ პერიოდში მიხვდნენ ქალები, რომ თავიანთი ულამაზესი ფიგურის გამოხატვა აუცილებელი იყო და ამაში სამოსი დაეხმარებოდათ.ამიტომაც დიზაინერებმა გამოცხადეს ერთგვარი კონკურსი სამოსზე: მამაკაცურ ელეგანტურობას+ ქალური მგრძნობელობა.მასალები კი უამრავი იყო ; ხავერდი, აბრეშუმი, ტვიდი, შიფონი, ბეწვი.სწორედ ამ პერიოდში აყვავდა “haute couture”
1950 წლები განიხილება , როგორც ახალი ხედვის ეპოქა, რომელსაც ქრისტიან დიორმა ჩაუყარა საფუძველი. პიურველ რიგში კი დიორის კაბამ- სუსტი მხრები, გამოყვანილი წელი და გაფუებული ქვედა ტანები.ეს ყველაფერი 1947 წელს ელვი სისწრაფით გავრცელდა, მერე კი იქცა ერთგვარ ტენდენციად,შემდეგ ამას დაემატა მე-17-ე საუკუნის ფაშფაშა კაბების ახალი ტალრა-ნაქარგებებით,მ ძვირფასი ქვებით და მთელი არმატებულებით. 50-იან წლებში დიორმა თანდატანა განავიტარა ქალურობის იდეა.ქვედაბოლოები გაანიერა, დაავიწროვა, ხმრები გაადიდა ლიპების ხარჯზე და წელის ხაზი გაცილებით დაბლა ჩამოიყვანა, თუმცა მუხი არ დაუფარავს. ფორმა კვლავ ქალური იყო:ნაზი, დაუცველუ, სექსუალურად მიმიზდველი არსებები მოდურ კაბებში სწორედ ასეთი ქალების იერი ხიბლავდა დიორს.დიორმა ქალებს ახალი სურნელი, სმაოსი, ტენდენცია აჩუქა, 60-იანებს საფუძველი ჩაუყარა და გარდაიცვალა კიდეც. თუმცა, 50-იანი წლები მხოლოდ დიორის ხანა არ იყო.1940 წლის მიწურულს პიერ ბალმანმა წამოიწყო საკუტარი საქმე და ის მხოლოდ ფუფუნებისთვის ქმნიდ: მხოლოდ საუკეტესო, მხოლოდ ელეგანტური. მისი მოდელებისთვის დამახცასიათებელი იყო ძვირფასი ნაჭრების შეხამება ბეწვტან.წავის ქამარი, ლეოპარდის ბოა, სიასამურის მოსასხამი და მარგალიტის სამკაულები მხოლოდ ფუფუჯნები9ს მოყვარულტათვის იყო. 1951 წელს კი დაარსდა იუბერ ჟივენშის მოდის სახლი , რომლის პირველი და მუდმივი კლიენტი ყველასათვის საყვარელი ოდრი ჰეპბერნი იყო. იუბერის გარდა არავის შეეძლო ოდრის ვიწრო წელისთვის კაბის მორგება.ასევე, მხოლოდ მას შეეძლო წუწუნა მსახიობი მის მშვენიერებაში დაერწმუნებინა.


მამაკაცები
რაც შეეხება მამაკცების ტანისამოსს, აქ მრავაფეროვნება არ იყო.მათი უმრავლესობა კვლავ ატარებდა მუქი ფერის კონსერვატიულ ფლანელის კოსტიუმებს და ქოჩორზე ჩამოფხატულ ქუდებს.1950-იანი წლებიდან მოდაში შმეოვიდა სპორტული სტილი.ცნობილი ჰავაიური პერანგები, ფართო შორტები, სანდლები, სწორედ ეს იყო ახალგაზრდების გარდერობის ძირიტადი ნაწილი.მამაკაცის კონსერვატიული კოსტიუმების ხელყოფა პირველად იტალიელებმა გაბედეს.პოდიუმზე მშვენიერ მოდელებტან ერთად გამოჩნდნენ ჟოლოფერ სმოკინგებში გამწყობილი მამაკაცები., ევროპელები ასეთ სიახლეს ეჭვით შეხვდნენ,სამაგიეროდ აღფრთოვანდნენ ამერიკელი მოდის მიმდევარი ამამკაცები. 1957 წელს იტალიელი დიზიანერები ქმნიან იისფერ, ვერცხლიფსერ , ოქროსფერ სმოკინგებს სხვადასხვგვარი ორნამენტებით, ამას ემატება ჟლეტები და ცისფერი შარვალი და პუბლიკაც შოკშია. ასეთი მოდის პირველი კლიენტები რათქმაუნდა მუსიკოსები და მსახიობები გახდნენ

blogerlady

age: 14

მსგავსი ამბები

Close
Close